zaterdag, december 03, 2005




Alhoewel ik absoluut geen liefhebber van voetbal ben, wil ik wel het volgende kwijt over de plotselinge dood van David di Tomasso van FC Utrecht en George Best uit Engeland.. Ik denk dat FC Utrecht op een waardige manier met al haar fans afscheid heeft genomen van de speler met rugnummer 4 ... De lieveling van het publiek, en dat ondanks het feit dat hij pas 2 seizoenen bij de club gespeeld had... Volgens velen was hij nooit te beroerd om even een woordje te wisselen met zijn aanhang...Het shirt van David werd tijdens de afscheidsceremonie aan zijn weduwe overgedragen door Foeke Booij met de verzekering dat nummer 4 nooit meer door een andere speler gedragen zou worden... Dit lijkt mij een mooi gebaar voor de erven van deze Franse speler... Een heel ander verhaal is dat van de dood van George Best.. de Engelse voetballegende die de laatste decennia vooral bekend stond v.w.b. het scoren van grote hoeveelheden alcohol, maar in het verleden ook blijkbaar een behoorlijke reputatie op het gebied van voetbal gehad schijnt te hebben... Tijdens de uitvaart leek het wel of er een lid van het koninklijk huis naar zijn laatste rustplaats werd gebracht...En dat met de wetenschap de George niet echt een aangenaam heerschap was en nogal losse handjes had ten opzichte van de vrouwen ...














Zelfs een levertransplantatie kon George niet redden omdat hij desondanks toch bleef doorzuipen... Nee, dan zie ik toch liever de herdenkingsdienst van di Tomasso, een sportman in hart en nieren en zeer geliefd bij zijn publiek...!

1 Comments:

At 8:33 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik sta er versteld van hoeveel je er over weet te vertellen! zal je wel van je vrouw gehoord hebben denk ik zo

Inderdaad George Best heeft het voorzich zelf verpest maar weer dat eeuwige verhaal van iemand die niet met zijn roem om kan gaan.

Groetjuz Red BaROEM Euh Ron

 

Een reactie posten

<< Home